<< A rovat előző cikke | A rovat következő cikke >> |
Budapesten a nagykörúti városkép – a Combinó villamosok megjelenéséig – valamint a Duna-partok elképzelhetetlenek a Ganz gyár által az 1960-as évek végén gyártott „ipari csuklós”, hivatalosan CSMG típusjelű villamosok nélkül.
Az 1950-es években a villamosvasúti társaság a sikeres UV program után új járműbeszerzési elvet dolgozott ki. Míg az FVV Füzesi Főműhelyében a „Bengálikat” építettek, addig a Ganz- MÁVAG-ban az UV ötödik sorozatának gyártása alatt már tervezték a következő villamost.
A közös nevező megtalálása nehézségekbe ütközött. A gyár egyirányú villamost szeretett volna, amihez a végállomási hurokványágok akkor még rendelkezésre álltak, ellenben a megállók hol a bal, hol a jobb oldalon voltak. A kétoldali ajtóelrendezés azonban csökkentette a befogadóképességet.
Kompromisszumos megoldásként született meg először hat-, később a prototípus hibáit kijavítva nyolctengelyes csuklós villamos terve, amely 1965. december 30-án már le is tette a hatósági vizsgát.
<< A rovat előző cikke | A rovat következő cikke >> |
Címkefelhő
TÁMOGATÓINK
Köszönjük a támogatást!
Kapcsolat
Email: info@mandarchiv.hu
Postacím: 1021 Bp, Budakeszi út 51/e
Telefon: (+36 1) 394-1322