<< A rovat előző cikke | A rovat következő cikke >> |
A teleszkópos 125-ös Csepelek gyártását 1954-ben a Danuvia Szerszámgépgyár vette át. 1955 szeptemberében indult az üzemszerű gyártás és a következő év közepére már elkészült a tízezredik D-Csepel márkajelzésű motorkerékpár, a következő évben pedig már több mint 20 000 motort gyártottak. A beszállító kapacitás hiánya miatt a Danuvia igyekezett minél több alkatrészt maga gyártani, hogy csökkentse függőségét. A gyár munkatársai rendszeresen használták a motorkerékpárokat, hogy a fejlesztésekhez tapasztalatokat szerezzenek.
1957 elején a D-Csepel motorját és vázszerkezetét alaposan áttervezték és Danuvia néven hozták forgalomba. A következő évben megkezdődött a Danuviák exportálása, elsősorban a volt szocialista országokba, ugyanakkor a motorkerékpárok legnagyobb része itthon kelt el. A szerény mindössze 6 LE-s (4,4 kW) motorral jelentős túrákat is tettek. 1963-ban egy nyugat-európai több mint 4800 km-t ment a motorral, 1965-ben egy házaspár az északi sarkkörig motorozott egy utánfutós Danuviával, több mint 8500 km-t megtéve. A szériagyártás mellett sportcélokra fejlesztették ki a Cross Danuviákat, amelyek Nyugat-Európán kívül Amerikában is ismertek voltak. 1965-ben kezdődött meg a tengerentúli megrendelő igényei szerint átalakított motorkerékpárok gyártása.
1966-ban a KGST szakosodása következtében a Danuvia motorkerékpárok gyártását leállították.
<< A rovat előző cikke | A rovat következő cikke >> |
Címkefelhő
TÁMOGATÓINK
Köszönjük a támogatást!
Kapcsolat
Email: info@mandarchiv.hu
Postacím: 1021 Bp, Budakeszi út 51/e
Telefon: (+36 1) 394-1322