Ikarus járműcsalád 1970-as évekre jellemzővárosi jellegű autóbuszai
Eddigi szavazatok száma: 0
1972-ben kezdődött az Ikarus Karosszéria és Járműgyárban a 200-as család sorozatgyártása. Ezeknél a típusoknál eltértek korábbi íves vonalvezetésektől és szögletes, csaknem kocka alakú karosszériát tervezetek. Műszaki jellemzőkben viszont nem sokban tértek el az elődöktől. Az önhordó, hegesztett szerkezet miatt csökkenteni tudták a kocsik súlyát. A buszok fekvő, a jármű közepén, a padló alatt elhelyezett RÁBA-MAN motorokat kaptak és a Knorr fékrendszerrel üzembiztosabbá váltak.
IK 260
A szóló busz 2-2-2 ajtóelrendezéssel készült, hossza 11 méter volt és 75 utas tudott egyszerre szállítani. 1971. december 22-én próbajáratokkal indult a BKV-nál a „karrierje”.
IK 280
A csuklós változat 18 méter hosszú volt és 2-2-2-2 ajtóelosztással jelent a fővárosi utcákon. 1971-től két évig a 107-es viszonylaton közlekedett a prototípus, majd állományba vette a BKV. Ettől fogva sorozatban érkeztek a csuklósok a közlekedési társasághoz.
Címkefelhő
TÁMOGATÓINK
Köszönjük a támogatást!
Kapcsolat
Email: info@mandarchiv.hu
Postacím: 1021 Bp, Budakeszi út 51/e
Telefon: (+36 1) 394-1322